anksiyete psy

İÇİMİZDEKİ DÜŞMAN

Günümüzde her yaştan birçok kişiyi etkileyen anksiyete, sinsice hayatımızı altüst ediyor. Bu hastalıkla ilgili farkındalık yaratmak ve bilinmeyenleri öğrenmek adına Uzman Klinik Psikolog Romina Kuyumcuoğlu’na danıştık. Anksiyete nedir? Belirtileri nelerdir? Anksiyete, kişinin sosyal ilişkilerinde, mesleki ya da akademik yaşamında, geleceği ve hayatı ile ilgili aşırı sıkıntı, kaygı ve endişe hissetmesi durumudur. Yaygın kaygı bozukluğu olan kişiler, kendi ve >>>

bencil

BENCİLLİK VE FEDAKARLIK ARASINDAKİ İNCE ÇİZGİ: VİCDAN VE ADALET

Kurallı davranmak, adaletli olmak bazılarımız için çok üst seviyelerdedir. Gerçekçi bir adalet algısından yoksun olduğumuz için aşırı vicdanlı, aşırı fedakâr, aşırı kuralcı davranarak adaletsiz durumda olmaktan tamamen korunmaya çalışırız. Hem gerek yoktur, çünkü siz ne kadar adaletsiz davranırsanız da dünya bir şekilde yolunu bulur ve dönmeye devam eder; hem de adaleti hissedemediğimiz için mükemmelci bir çözüm peşinde koşmak >>>

passion

SEKSTEN ÖNCE KAFANIZI BOŞALTIN

Kadınların çoğu ne yazık ki sevişme esnasında yeteri kadar odaklanamadığı için doyuma rahatça ulaşamıyor. Daha keyifli bir seks hayatı için her şeyden önce kafanızı boşaltmaya ne dersiniz? BEDENSEL TAKINTILARINIZLA VEDALAŞIN  Orgazma birkaç saniye kala, göğüslerinizin sarkık görünme ihtimalini mi düşünüyorsunuz? Böyle bir durumda orgazm uzak bir hayal olabilir. A Tited Woman’s Guide to Passionate Sex kitabının yazarı Dr. >>>

ask1

AŞKLA YÜKSELEN HORMONLAR SAĞLIĞIMIZI KORUYOR!

Aşık olmanın beden ve ruh sağlığımıza iyi geldiği su götürmez bir gerçek. Uzmanlara göre de aşk, en zor anlarımızda bile kendimizi iyi hissetmemizi sağlıyor. Kalbi korumak, bağışıklığı güçlendirmek, kilo verilmesini kolaylaştırmak, özgüven ve başarı hissini artırmak, bu en güzel duygunun fiziksel ve psikolojik yararları arasında. Hormonal aktivite, sosyal etkileşimler, öğretiler ve fiziksel temas içeren aşkın birçok araştırmaya konu olmuş >>>

Fan blowing spots off Dalmatian Dog

ÇAĞIMIZIN 10 YENİ SENDROMU

Eskiden sadece pazartesi sendromu vardı. Şimdiyse yoğun iş temposu, internet kullanımı, politik koşullar kaynaklı birçok yeni rahatsızlık ortaya çıktı. Günümüzün yeni sendromlarını mercek altına aldık. Yeni hastalıkların farmakoloji endüstrileri tarafından ilaç satmak için yaratıldığı düşünülür. Örneğin panik atak bunlardan biridir. Amerikan Psikiyatri Birliği, panik atağı 1980’de hastalık olarak tanımıştır. Paniğin bireysel ve kolektif inşası üzerinde çalışan Sosyolog Jackie Orr; bu yeni hastalığın medya, devlet ve uluslararası ilaç şirketleri >>>

sexuality

CİNSEL İLİŞKİ SIRASINDA AKLIMIZDAN NE GEÇİYOR?

“Hiçbir şey” diyorsanız, yanılıyorsunuz. Cinsel ilişki esnasında aklımızdan heyecan verici veya rahatsız edici birçok düşünce geçer. Yatakta, zihnimiz bedenimize oyunlar oynar. İşte karşınızda erotik büyünün bazı göstergeleri. Derleyen: Ekin NAZLI Mesleğimin ilk yıllarında 7 sayısını hayal etmeden orgazm olamayan bir erkek danışanım olmuştu. Cinsel ilişki esnasında 7’ye kadar sayıyordu ve 7’ye geldiğinde arzusuna ulaşıyordu” diye anlatıyor Cinsel Terapist Claude >>>

psychology1

PSİKANALİZ NEDİR?

Bilinçdışını keşfe çıktığınız uzun soluklu bir terapi yöntemi olan psikanalizi daha yakından tanırken, önyargılarınızdan da arının. Yazı: Isabelle Taubes Derleyen: Damla Kellecioğlu Tanımı Yapıtaşlarını Sigmund Freud’un döşediği psikanaliz, bilinçdışımızın en derin noktasındaki ruhsal sorunlarımızın kaynağını bulma ve onları giderme amacı taşır. Zor duyguların, kısırdöngülerin ve tıkanmışlıkların kişinin zihninde yeni anlamlar kazanıp farklı şekillerde deneyimlenmesi, böylece danışanın hayatında bazı >>>