11-adimda-mutlu-ve-uzun-omrun-sirri (2)

11 ADIMDA MUTLU VE UZUN ÖMRÜN SIRRI

 

 

Hayatımızda yapacağımız küçük değişikliklerle yaşam standardımızı artırmamız mümkün mü? En önemlisi, ilerleyen yaşla birlikte gerileyen metabolizma hızına çözüm üretebilir miyiz? Bu durumu tersine çevirmek kesinlikle mümkün. Öncelikle stres ve depresyonun metabolizmayı yavaşlattığını unutmamak gerekiyor. Bu nedenle doğru beslenme ve egzersiz yöntemlerinden önce, ruhumuza iyi bakmamız gerektiğini söylemeden geçemeyeceğim. Bundan sonrası ise çok basit kurallardan geçiyor.

İşte hayatın ritmine ayak uydurmanız için gerekli 11 adım:

1. Güne uyanır uyanmaz bir bardak ılık su içerek başlayın.

2. Kahvaltıyı kesinlikle atlamayın! Uyandıktan sonra ilk yarım saat içerisinde kahvaltı yapmaya özen gösterin.

3. Günde 10-12 bardak su tüketin.

4. İki buçuk, üç saatte bir beslenerek, metabolizmanızın düzenli çalışmasını sağlayın.

5. Hamurişi ve şekerli gıdalar metabolizmanızı ağırlaştırır; bu nedenle tüketmekten kaçının. Et, balık, yumurta, süt ve yoğurt gibi protein ağırlıklı beslenme metabolizmanızı hızlandırır.

6. Haftanın en az üç günü, tempolu 45 dakikalık yürüyüşler yapın.

7. Lifli besinler tüketin.

8. Zencefil, zerdeçal ve tarçın gibi baharatlar metabolizmayı hızlandırır. Her akşam bir kâse yoğurdun içerisine bir çay kaşığı bu baharat karışımını ekleyerek tüketebilirsiniz.

9. Soğan ve sarmısağın içinde yer alan Allicin maddesi kan dolaşımını uyarır, sindirimi harekete geçirir, vücuttaki fazla suyun atılmasını sağlar. Bunun yanı sıra metabolizmayı hızlandırarak yağ yakımını artırır.

10. Fazla ya da az uyumak metabolizma hızını olumsuz yönde etkiler. Bu yüzden altı ila sekiz saat arası uyuyun. Vücudumuz için en sağlıklı uyku saatleri ise gece 23.00-06.00 arasıdır. Bu saatlerde uyanık olmak metabolizma hızı üzerinde olumsuz etki yaratır.

11. Uzun süreli çok düşük kalorili diyetler metabolizma hızını yavaşlatır. Bu diyetlerden kaçının.

Yazı: Neslihan Aktaş

 

 

Önceki Yazılar

YAŞ GRUPLARINA GÖRE YARATICILIK OYUNLARI

Sonraki Yazılar

YARATICILIĞI HAYATINIZDA NASIL KULLANABİLİRSİNİZ?