10-adimda-duz-bir-karina-sahip-olun

10 ADIMDA DÜZ BİR KARINA SAHİP OLUN

 

 

“Ben burdayım” diye bağıran bir göbek sadece erkeklerin değil birçok kadının da korkulu rüyası. Kaygı yaratan bu görüntüden kurtulmak için birlikte veya ayrı ayrı uygulayabileceğiniz on ipucumuzu deneyin.

1. Şişkinlik yapmayan beslenme

Midedeki asit oranını artıran gıdalardan uzak durmak, şişkinlik ve mide ekşimesi gibi rahatsızlıkları azaltır. Suçlular belli: Sirke, süt ürünleri, domates, su teresi veya kayısı gibi bazı meyve ve sebzeler, şekerli içecekler, reçel, bira, çay ve kahve gibi uyarıcılar. Hassas bağırsağa sahip kişiler çiğ gıdalardan, boğazına düşkün kişiler ise çok yağlı veya şekerli gıdalardan uzak durmalılar.

2. Sağlıklı içecekler

Alkol, şekerli veya gazlı içecekleri hayatınızdan çıkarma zamanı geldi. Yerine bol bol su, yeşil çay ve karışık bitki çayları tüketmelisiniz.

3. Masaj

Bir dakika boyunca parmaklarınızı karnınıza yerleştirip saat yönünde çevirerek cildinizi rahatlatın. Sonra karın üzerindeki çıkıntıları iki elinizle tutup yavaşça yoğurun.

4. Gıda takviyeleri

İçindeki aktif kömür bileşenleri, şişkinlik yapan bağırsaktaki gaz ve toksinleri ortadan kaldırıyor. Bazılarında bulunan laktik enzimler de bağırsak florasını dengeleyerek tuvalete çıkışı düzenliyor.

5. İnceltici kremler

Kremlerdeki aktif inceltici ve sıkılaştırma etkisi, moralimizi bozan şişkinlikle savaşıyor. Üstelik nemlendirici özelliği sayesinde teni yumuşacık yapıyor. Sabah veya akşam kullanıma uygun olan inceltici karın kremleri herhangi bir mucize vadetmiyor ama cildin dokusunu gözle görünür biçimde düzeltiyor.

6. Enstitü teknikleri

Bazı güzellik enstitüleri masaj veya özel aletler yardımıyla cildinizi sıkılaştırmayı vadediyor ama en önemlisi anında sağladığı güzellik ve kendini iyi hissetme duygusu.

7. Relaksasyon

Sessiz bir ortamda gözlerinizi kapatın, ellerinizi çıplak karnınıza yerleştirin, düşüncelerinizi o bölgeye odaklayın ve 10 dakika boyunca yavaşça nefes alıp verin.

8. Nefes teknikleri

Rahatlama esnasında karın kaslarınızı harekete geçirmek için şu tekniği uygulayın: Karnınızı şişirerek beş saniye boyunca burundan nefes alın. Bir veya iki saniye nefesinizi tutun. Sonra ağız veya burundan beş, altı veya yediye kadar sayarak nefes verin. Kaslarınızı sıkmamaya ve karnınızı mümkün olduğunca içeri çekmeye gayret edin.

9. Güç sporları

Yüzme, bisiklet, yürüyüş, pilates gibi sporları haftada iki veya üç defa, 45 dakika boyunca yapmak vücudunuzun genel görünümünü düzeltir ve kendinizi bedeninizde daha iyi hissetmenizi sağlar.

10. Karın hareketlerini unutmayalım…

Karın egzersizleri sırtı destekler, duruşumuzu ve genel görünümümüzü olumlu etkiler. Günde sadece birkaç dakikanızı alacak mekik egzersizini deneyin: Sırt üstü uzanın, dizlerinizi bükün, ayaklarınızı yere basın, karnınızı içeri çekin, kalçalarınızı sıkın, nefes alın ve üst bedeninizi kaldırırken nefes verin, alnınızı mümkün olduğunca dizlerinize yaklaştırmaya çalışın. Başlangıç pozisyonuna dönün ve tekrarlayın (10 tekrarlı iki seri yapın).